úterý 21. února 2012

O nošení růží a džbánu uchu (a kynutém nákypu)

Jako další bezvýznamnou čárečku na míse, v níž tento blog pomaloučku kyne, bych tímto článkem rád vyznačil hranici nad 1000 návštěv měsíčně, přes 30 návštěv denně. Brzy se začnu dožadovat audience u prezidenta republiky a koupím si mercedes a haciendu na Tahiti. Nevíte někdo, jaké druhy dřevin jsou vhodné pro pěstování bonsají v ostrovním klimatu?

Blog jsem si původně zakládal pro pár lidí, a nechal jsem se ještě přemlouvat. Nechtělo se mi do toho, protože čas, který tomu mohu věnovat, je omezený - mám pracovní dobu 9 hodin denně, 9 hodin denně prospím, jinak jsem totiž k ničemu, ca. hodinu denně jsem za volantem a ve zbývajích  hodinách si, většinou u jídla, trochu pobrouzdám po internetu popřípadě se podívám na film. O víkendech pak jsem většinou rád, že jsem rád a psychická únava mne donutila už jedno internetové působiště de facto opustit.

Mám-li zajímavé téma a čas, napíši na blog. V současné době mám bohužel více témat, než času - mám rozepsáno pět článků, plus další nezpracovaná témata v hlavě.

Každý vážnější článek mne stojí hodně času, neboť nehodlám psát úvahy ve stylu "co mi slina na jazyk přinese" plné přehlubokých pseudologických žblebtů o nesmrtelnosti Šloudu, nekonečnosti Muflouše a všelijakých muder. Každý takový článek mne stojí hodně času, protože si chci být jistý, že to, co píši, má základy v realitě. Psaní pro mne v těchto případech znamená především hodně, hodně čtení, a poslouchání, a to navzdory tomu, že jsem jeden z těch šťastnějších lidí s poněkud nadprůměrnějším rozhledem a penzem znalostí v hlavě. A i poté, co něco týden (týdny) přemílám v hlavě a osvěžuji si znalosti, píši stylem tři slova kupředu, dvě slova backspace.

Nečekal jsem, že se můj blog dostane přes nějakých deset - dvacet návštěv denně - počítal jsem s těmi pěti lidmi, co mne o jeho založení požádali, a tak pěti-patnácti dalšími, které těch původních pět dotáhne a zůstanou. Co jsem vůbec nečekal je, že díky jednomu komentáři na cizím blogu mi sem začnou chodit, byť i jen na otočku, profesionální filozofové a spisovatelé. Potěšilo mne to i nepotěšilo zároveň, nechť si každý spekuluje a filosofuje po libosti, proč tomu tak je.

Musím ale zdůraznit jednu věc, ačkoliv ji zřejmě budu muset v budoucnu ještě párkrát připomenout.

Když řeknu, že uznávám, že článek je v nějakém ohledu nekompletní a že někdy v budoucnu k tomu dodám další článek, debata tím končí. Není nutné, a s ohledem na mou hodně krátkou rozbušku, ani vhodné, domáhat se odpovědi hned teď a tady. Může být, že po čase zapomenu, a je třeba do mě kopnout a říct "Charly, ještě by mě zajímalo to a ono", ale dejte mi čas alespoň do víkendu. Je důvod, proč jsem toto uvedl jako první doporučení v pravidlech.


Ne že bych nepotřeboval občas přistřihnout křidýlka. Bohužel jsem v běžném dennodenním životě namnoze obklopen lidmi (tady nemluvím o svých kamarádech z VŠ), jež přeargumentovat by nebyl zřejmě problém ani pro makaka po oboustranné lobotomii a kteří mají rozhled jako z vršku krtčí díry. Viděl jsem u jiných, kam vede přerostlé sebevědomí, a nerad bych tam došel. Takže nějaký kritický, věcný a racionální feedback vítám. Ale nečekejte, že si tu se mnou supr pokecáte a že budu reagovat z otočky.

Ale samozřejmě mne těší, že někdo shledává můj blog vhodným ke čtení a zamyšlení. Bez toho by ten blog byl koneckonců zbytečný. Někdy se možná dokopu i k vytvoření dotazníku pro těch dvacet lidí, co to tady čte, abych se taky konečně dozvěděl, co, proč a nač.

Nezavěšujte, jste v pořadí.

3 komentáře:

  1. Založte si blog na iDnes, průměrná návštěvnost bude hned od začátku cca desetinásobná. Jen je k tomu třeba vystoupit z anonymity a publikovat pod občanským jménem a ksichtem ;-) Na druhou stranu diskuse pod články jsou obvykle jen záležitostí exhibujících trollů. Všechno má něco. Je možné mít paralelně dva blogy a na obě dávat i stejné věci, to, že byl článek publikován i jinde, jim nevadí. Já to tak dělám. Má to svá pro a proti, pakliže se vám jedná o oslovení většího počtu čtenářů, rozhodně to stojí za úvahu.

    OdpovědětVymazat
  2. Já si nestěžuji. Mám svůj blog rád kapesní. Kdybych stál o ten druh publika, který se pohybuje na iDnes, už bych tam byl dávno. Radši méně čtenářů, kteří za něco stojí, než tisícovka trollů.

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem přesvědčen, že tam převládají slušní čtenáři, jen ti trollové jsou prostě v diskusích asi tak stokrát aktivnější ;-)

    OdpovědětVymazat