čtvrtek 13. března 2014

Čtvrteční čmáranice: panáček se nudil...

Tohle asi nebude pravidelná záležitost, ale možná polo pravidelná. Uvažuji, že budu alternovat mezi tímto a pidivěcí - tzn. když v týdnu nebude pidivěc, bylo by tohle. A nebo taky ne. Je to věc v rozhodování.

Každopádně teď vyklízím jednu místnost v domě s představou, že tam totálně zrekonstruuji podlahu. Bohužel to zahrnuje hodně přenášení různého harampádí, mimojiné krabic s papíry, které nemám srdce vyhodit. Jako poznámky z přednášek, sešity ze střední školy atd. A když jsem si tak dovolil chviličku nostalgie, v jedné bedně jsem našel tohle. Už jsem si myslel, že se to dávno ztratilo v propadle dějin a sežral to zub času. Proto když jsem to našel, mé okoralé srdce pookřálo a zamáčkl jsem v jinak suchém oku slzu štěstí.

Jsou to moje poznámky ke státní zkoušce z chemie. Vytáhl jsem si chemii s prfků (jak je možná možné přečíst) a spektrální analýzy. Nepamatuji si detaily, ale pamatuji si, jak jsem si napsal těhle pár vět, v podstatě jenom hrubou osnovu toho, o čem budu mluvit, a zbytek času jsem si čmáral po zbytku oněch papírů a urovnával si myšlenky.

Pak samozřejmě přišlo lámání chleba a já seděl před půlkruhem sestávajícím z prakticky celé katedry chemie a vysvětloval jejich kamenným obličejům jak nejlépe to šlo všechno, co jsem si byl schopen vzpomenout a vydedukovat (=vycucat z palce na místě) k daným problémům. Papíry jsem držel samozřejmě tak, aby mi do nich nikdo neviděl, nepovažoval jsem za strategicky vhodné, aby bylo vidět, jak chudé mám poznámky a čím jsem vlastně trávil čas na potítku.

Moc se mi to nepodařilo. Když jsem domluvil, přednášející organické chemie se vyjádřil v tom smyslu, "No, pánové, já si myslím, že není moc co řešit, tohle je jasné. Mimochodem, podívejte se, jak se nám pan B... v průběhu zkoušky nudil.", načež k mé nemalé hrůze natáhl ruku, vzal mi poznámky z ruky a položil je na stůl tak, aby byly čmáranice jasně vidět. Cítil jsem, jak mi hoří uši a čekal jsem drhnutí hlavy, které ale nepřišlo.

Dopadlo to dobře. Všichni se pobavili a zasmáli a dostal jsem výbornou.

Žádné komentáře:

Okomentovat