pátek 14. února 2014

Páteční pidivěc: alea iacta est

Hafo malilinkatých kostiček. To je to, co jsem chtěl vyfotit minulý pátek, když jsem najednou zkysnul u focení bordelu na podložním sklíčku. Kdybych byl pořádnější a lépe uklízel, viděli byste minulý týden tohle.

Ačkoliv to není nic moc supr extra, je to, jak asi řada lidí správně tuší, nad zlato. Drobné krystaly, namnoze krychlovitého nebo alespoň přibližně pravoúhlého tvaru.

Samozřejmě jsou to zrnka obyčejné kuchyňské soli. Jako malý piskoř jsem si užil plno zábavy pokusy vypěstovat co největší krystal soli, bohužel se mi to moc nedařilo. Uvažuju vážně o tom, že to zkusím ještě jednou - nasycený roztok soli do skleničky, vhodit doprostřed nějaké zrnko soli jako krystalizační jádro a dát někam do chladu ale ne mrazu, zakrýt porézním deklem aby vlhkost mohla ven ale prach nemohl dovnitř. Možná to zase někdy zkusím. Po příšerném roce 2013 a o nic lepších vyhlídkách na rok 2014 by mi menší návrat do dětství mohl udělat dobře.

Žádné komentáře:

Okomentovat